Trailblazer Forum banner
61 - 79 of 88 Posts
Ik heb besloten om vandaag mijn eerste olieverversing te doen op mijn RS met de 1.3T-motor die nu 3500 mijl heeft.

De 1.3T-motor vereist 4,8 quarts 0W/20 Dexos synthetische olie en een GM/AC Delco PF66 of UPF66R oliefilter. K&N maakt ook een oliefilter voor de 1.3T, onderdeelnummer HP-1021. Als je de 1.2T-motor hebt, is de olie 5W/30 en is er ook een ander filter nodig. Ik heb Royal Purple olie gekocht omdat deze van hogere kwaliteit is dan de meeste oliën, maar ik zou ook Mobil 1 aanbevelen, dat af fabriek in de meeste GM's wordt gebruikt.
View attachment 273

Ik heb de hele plastic spatbescherming verwijderd om wat foto's te maken, maar er is een toegangsdeur die gemakkelijker te verwijderen is voor olieverversingen.

Als je de hele bescherming verwijdert, zijn het (13) 7 mm schroeven en (3) herbruikbare plastic klinknagels die de bescherming op zijn plaats houden. Het kleinere toegangspaneel heeft slechts (3) 7 mm schroeven.

De aftapplug is een draai- en vergrendelingsontwerp met een grote o-ring, dus er is geen aanhaalmoment vereist. De plug vereist een 8 mm inbussleutel en bevindt zich op de plastic oliepan. Als je een reserve aftapplug bij de hand wilt hebben, is het GM-onderdeelnummer 55498782.
View attachment 270

View attachment 271

View attachment 272

View attachment 902

De eerste aanbevolen olieverversing is bij 7500 mijl, maar na slechts 3600 mijl was de olie erg donker, wat ik me voorstelde voor inloopolie, dus wacht niet 7500 mijl, lol.

Ik reinig ook de MAF-sensor bij het verversen van de olie. Als je dit besluit te doen, moet je (2) T20 torx-schroeven verwijderen en CRC MAF-reiniger gebruiken.

Eén waarschuwing! Bij het vullen met nieuwe olie heeft de vulopening een kleine afvoer naar de motor, dus giet de olie langzaam in, anders loopt deze over en morst.

Hier zijn een paar willekeurige foto's die ik heb gemaakt terwijl ik eronder bezig was.

Cool Watts Link achteraslocatiesysteem dat de achteras goed gecentreerd houdt.
View attachment 274

Uitlaatsysteem.
View attachment 275

View attachment 276

View attachment 277

View attachment 278

Eén ding dat ik interessant vond, was dat de elektrische parkeerrem de voorwielen blokkeert en niet de achterwielen zoals bij de meeste voertuigen.
Dat is zo netjes, broeder.

Heb net de olie en het filter in mijn 2023 Activ vervangen. Had 3.632 mijl. Ik heb de bodemplaat verwijderd voordat ik de olie aftapte en het filter verving. Over het algemeen een vrij eenvoudige klus om te voltooien. Niet echt gek op de plastic oliepan. Ik heb het filter vervangen door een Fram. Ik gebruik al jaren Fram-filters. Gewoon mijn voorkeur. Gebruikte zoals gewoonlijk synthetische olie. Ik zal zeker een of twee reserve-oliedoppen aanschaffen om op voorraad te hebben.

Dat denk ik niet. Omdat ze slechts één gratis olieverversing aanbieden wanneer u het voertuig koopt. Om nog maar te zwijgen van wat de dealer daarna voor een olieverversing in rekening brengt.

Discussion starter · #66 ·
Zal het zelf verversen van olie uw garantie niet effectief ongeldig maken? Heb het altijd gehoord.
Ik weet niet zeker waar je dit hebt gehoord, maar het is volledig onjuist. Ik onderhoud mijn 23 Corvette zonder garantieproblemen, net als de afgelopen 15 voertuigen die ik heb gehad en die allemaal ooit onder garantie vielen. Zolang je de juiste olie en filter gebruikt, zul je geen problemen hebben.

Ik weet niet zeker waar je dit hebt gehoord, maar het is volledig onjuist. Ik onderhoud mijn 23 Corvette zonder garantieproblemen, net als de afgelopen 15 voertuigen die ik heb gehad en die allemaal op een bepaald moment garantie hadden. Zolang je de juiste olie en filter gebruikt, zul je geen problemen hebben.
Waarschijnlijk ergens van een dealer gehoord. Goed om te weten! Bedankt voor de tip.

Net de olie en filter vervangen in mijn 2023 Activ. Had 3.632 mijl. Ik heb de bodemplaat verwijderd voordat ik de olie aftapte en de filter verving. Vrij eenvoudige klus om te voltooien. Niet echt gek op de plastic oliepan. Ik heb de filter vervangen door een Fram. Ik gebruik al jaren Fram filters. Gewoon mijn voorkeur. Gebruikte zoals gewoonlijk synthetische olie. Ik zal zeker een of twee reserve oliepluggen halen om op voorraad te hebben.
Zal het zelf vervangen van olie niet effectief uw garantie ongeldig maken? Altijd gehoord dat het zo zou zijn.
Nee. Bewaar datum, kilometerstand en bon van de juiste gebruikte olie.
Vervang zelf mijn olie op AWD RS.
Kinderspel. PF66 filter soms moeilijk te vinden.
Koop de filter bij de lokale Cadillac dealer.

Ik heb besloten om vandaag mijn eerste olieverversing te doen op mijn RS met de 1.3T-motor die nu 3500 mijl heeft.

De 1.3T-motor vereist 4,8 quarts 0W/20 Dexos synthetische olie en een GM/AC Delco PF66 of UPF66R oliefilter. K&N maakt ook een oliefilter voor de 1.3T, onderdeelnummer HP-1021. Als je de 1.2T-motor hebt, is de olie 5W/30 en is er ook een ander filter nodig. Ik heb Royal Purple olie gekocht omdat deze van hogere kwaliteit is dan de meeste oliën, maar ik zou ook Mobil 1 aanbevelen, dat af fabriek in de meeste GM's zit.
View attachment 273

Ik heb de hele plastic spatbescherming verwijderd om wat foto's te maken, maar er is een toegangsdeur die gemakkelijker te verwijderen is voor olieverversingen.

Als je de hele bescherming verwijdert, zijn het (13) 7 mm schroeven en (3) herbruikbare plastic klinknagels die de bescherming op zijn plaats houden. Het kleinere toegangspaneel heeft slechts (3) 7 mm schroeven.

De aftapplug is een twist lock/unlock ontwerp met een grote o-ring, dus er is geen aanhaalmoment vereist. De plug vereist een 8 mm inbussleutel en bevindt zich op de plastic oliepan. Als je een reserve aftapplug bij de hand wilt hebben, is het GM-onderdeelnummer 55498782.
View attachment 270

View attachment 271

View attachment 272

View attachment 902

De eerste aanbevolen olieverversing is bij 7500 mijl, maar na slechts 3600 mijl was de olie erg donker, wat ik wel verwachtte voor inloopolie, dus wacht niet 7500 mijl, lol.

Ik reinig ook de MAF-sensor bij het verversen van de olie. Als je dit wilt doen, moet je (2) T20 torx-schroeven verwijderen en CRC MAF-reiniger gebruiken.

Eén waarschuwing! Bij het vullen met nieuwe olie heeft het vulgat een kleine afvoer naar de motor, dus giet de olie langzaam in, anders loopt deze over en morst.

Hier zijn een paar willekeurige foto's die ik heb gemaakt terwijl ik eronder bezig was.

View attachment 274

Uitlaatsysteem.
View attachment 275

View attachment 276

View attachment 277

View attachment 278

Eén ding dat ik interessant vond, was dat de elektrische parkeerrem de voorwielen blokkeert en niet de achterwielen zoals bij de meeste voertuigen.
Hallo. Vertel me alsjeblieft het onderdeelnummer van de olie. Royal Purple 51020 API-gecertificeerde SAE 0W-20 High Performance Synthetic Motor Oil

Discussion starter · #72 · (Edited)
Ik besloot vandaag mijn eerste olieverversing te doen op mijn RS met de 1.3T-motor die nu 3500 mijl heeft.

De 1.3T-motor vereist 4,8 quarts 0W/20 Dexos synthetische olie en een GM/AC Delco PF66 of UPF66R oliefilter. K&N maakt ook een oliefilter voor de 1.3T, onderdeelnummer HP-1021. Als je de 1.2T-motor hebt, is de olie 5W/30 en vereist ook een ander filter. Ik heb Royal Purple-olie gekocht omdat deze van hogere kwaliteit is dan de meeste oliën, maar ik zou ook Mobil 1 aanbevelen, dat fabrieksafvulling is op de meeste GM's.
View attachment 273

De aftapplug is een draai-/vergrendelingsontwerp met een grote o-ring, dus er is geen koppelingsspecificatie vereist. De plug vereist een 8 mm inbussleutel en bevindt zich op de plastic oliepan. Als je een reserve-oliedop bij de hand wilt hebben, is het GM-onderdeelnummer 55498782.
View attachment 270

View attachment 271

View attachment 272

View attachment 902

De eerste aanbevolen olieverversing is na 7500 mijl, maar na slechts 3600 mijl was de olie erg donker, wat ik dacht dat het voor inloopolie zou zijn, dus wacht niet 7500 mijl, lol.

Ik reinig ook de MAF-sensor bij het verversen van de olie. Als je dit wilt doen, moet je (2) T20 torx-schroeven verwijderen en CRC MAF-reiniger gebruiken.

Eén waarschuwing! Bij het vullen met nieuwe olie heeft het vulgat een kleine afvoer in de motor, dus giet de olie langzaam in, anders loopt deze over en morst.

Hier zijn een paar willekeurige foto's die ik heb gemaakt terwijl ik eronder stond.

View attachment 274

Uitlaatsysteem.
View attachment 275

View attachment 276

View attachment 277

View attachment 278

Eén ding dat ik interessant vond, was dat de elektrische parkeerrem de voorwielen vergrendelt en niet de achterwielen zoals bij de meeste voertuigen.
Ik besloot vandaag mijn eerste olieverversing te doen op mijn RS met de 1.3T-motor die nu 3500 mijl heeft.

De 1.3T-motor vereist 4,8 quarts 0W/20 Dexos synthetische olie en een GM/AC Delco PF66 of UPF66R oliefilter. K&N maakt ook een oliefilter voor de 1.3T, onderdeelnummer HP-1021. Als je de 1.2T-motor hebt, is de olie 5W/30 en vereist ook een ander filter. Ik heb Royal Purple-olie gekocht omdat deze van hogere kwaliteit is dan de meeste oliën, maar ik zou ook Mobil 1 aanbevelen, dat fabrieksafvulling is op de meeste GM's.
View attachment 273

De aftapplug is een draai-/vergrendelingsontwerp met een grote o-ring, dus er is geen koppelingsspecificatie vereist. De plug vereist een 8 mm inbussleutel en bevindt zich op de plastic oliepan. Als je een reserve-oliedop bij de hand wilt hebben, is het GM-onderdeelnummer 55498782.
View attachment 270

View attachment 271

View attachment 272

View attachment 902

De eerste aanbevolen olieverversing is na 7500 mijl, maar na slechts 3600 mijl was de olie erg donker, wat ik dacht dat het voor inloopolie zou zijn, dus wacht niet 7500 mijl, lol.

Eén waarschuwing! Bij het vullen met nieuwe olie heeft het vulgat een kleine afvoer in de motor, dus giet de olie langzaam in, anders loopt deze over en morst.

Hier zijn een paar willekeurige foto's die ik heb gemaakt terwijl ik eronder stond.

View attachment 274

Uitlaatsysteem.
View attachment 275

View attachment 276

View attachment 277

View attachment 278

Eén ding dat ik interessant vond, was dat de elektrische parkeerrem de voorwielen vergrendelt en niet de achterwielen zoals bij de meeste voertuigen.
Onderdeelnummer ROY51020. Dit is de kan van 5 quarts en de 1.3 heeft 4,8 quarts nodig.

Royal Purple 0w20 5 quarts (Walmart)
Ik heb geen onderdeel gevonden onder dit nummer. Misschien moet er een digitale aanduiding zijn? Bijvoorbeeld als GM-19391402

Discussion starter · #74 ·
Ik heb de website van de fabrikant bekeken en geen onderdeelnummer gezien, alleen retailerspecifieke onderdeelnummers. Misschien staat het op de website van RP?

Discussion starter · #75 ·
Volgens hun website is de kan van 5 quart 51020 en de flessen van 1 quart zijn 01020.

Ik besloot vandaag mijn eerste olieverversing te doen op mijn RS met de 1.3T-motor, die nu 3500 mijl heeft.

De 1.3T-motor vereist 4,8 quarts 0W/20 Dexos synthetische olie en een GM/AC Delco PF66 of UPF66R oliefilter. K&N maakt ook een oliefilter voor de 1.3T, onderdeelnummer HP-1021. Als je de 1.2T-motor hebt, is de olie 5W/30 en is er ook een ander filter nodig. Ik heb Royal Purple-olie gekocht omdat deze van hogere kwaliteit is dan de meeste oliën, maar ik zou ook Mobil 1 aanbevelen, dat fabrieksafvulling is op de meeste GM's.
View attachment 273

De aftapplug is een draai-/vergrendelingsontwerp met een grote o-ring, dus er is geen aanhaalmoment vereist. De plug vereist een 8 mm inbussleutel en bevindt zich op de plastic oliepan. Als je een reserve-oliedrainplug bij de hand wilt hebben, is het GM-onderdeelnummer 55498782.
View attachment 270

View attachment 271

View attachment 272

View attachment 902

De eerste aanbevolen olieverversing is na 7500 mijl, maar na slechts 3600 mijl was de olie erg donker, wat ik wel verwachtte voor inloopolie, dus wacht niet 7500 mijl, lol.

Eén waarschuwing! Bij het vullen met nieuwe olie heeft de vulopening een kleine afvoer naar de motor, dus giet de olie langzaam in, anders loopt deze over en morst deze.

View attachment 274

Uitlaatsysteem.
View attachment 275

View attachment 276

View attachment 277

View attachment 278

Eén ding dat ik interessant vond, was dat de elektrische parkeerrem de voorwielen blokkeert en niet de achterwielen, zoals bij de meeste voertuigen.
Als de %-indicator van het dashboard is gereset, of als de vorige eigenaar is vergeten deze te resetten, zal deze dan accuraat zijn? Ik vraag het omdat ik mijn Trailblazer heb gekocht en deze 20% olielevensduur aangaf. En nu wordt er om een verversing gevraagd. Iemand vertelde me dat het op een kilometerteller staat. Iemand anders zegt dat het een viscositeitssensor is en dat deze accuraat zal zijn, ongeacht wanneer deze is gereset. Ik zou de dealer bellen, maar wie zou een dealer vertrouwen? Moet ik het gewoon verversen, resetten en opnieuw beginnen, of verspil ik tijd/geld?

Discussion starter · #78 ·
Als de dash %-indicator is gereset, of de vorige eigenaar is vergeten deze te resetten, zal deze dan accuraat zijn? Ik vraag het omdat ik mijn Trailblazer heb gekocht en deze 20% olielevensduur aangaf. En nu vraagt hij om een verversing. Iemand vertelde me dat het op een kilometerstand staat. Iemand anders zegt dat het een viscositeitssensor is en accuraat zal zijn, ongeacht wanneer deze is gereset. Ik zou de dealer bellen, maar wie zou er in godsnaam een dealer vertrouwen? Moet ik het gewoon verversen, resetten en opnieuw beginnen, of ben ik tijd/geld aan het verspillen?
De olielevensduurmeter (OLM) gebruikt een algoritme om het resterende percentage te bepalen. Het gebruikt tijd, temperatuur, gereden kilometers, berekende motorbelasting, toerental, etc. Als je een nieuwe Trailblazer hebt gekocht en er een jaar niet mee hebt gereden, zal de OLM toch op 0% komen, alleen op basis van tijd. Oliewissels zijn goedkope verzekeringen, dus ik zou gewoon de olie verversen en de OLM resetten in het bestuurdersinformatiecentrum (DIC).

Discussion starter · #80 ·
  • Like
Reactions: psnyder53
61 - 79 of 88 Posts