Trailblazer Forum banner
61 - 80 of 174 Posts
Nou, de reparatiemonteur kon het probleem eindelijk dupliceren, maar nu is het schakelonderdeel landelijk niet op voorraad met geen ETA voor vervanging. Dus we moeten met de schakelknop rommelen terwijl we op parkeerplaatsen wachten op de onbepaalde toekomst. Tijdens het rondkijken in het voertuig vond de reparatiemonteur ook een probleem met de koelventilator en bestelde dat onderdeel ook. Deze reparatiesaga gaat steeds verder de verkeerde kant op.
Nou, de reparatiemonteur kon het probleem eindelijk dupliceren, maar nu is het schakelonderdeel landelijk niet op voorraad met geen ETA voor vervanging. Dus we moeten met de schakelknop rommelen terwijl we op parkeerplaatsen wachten op de onbepaalde toekomst. Tijdens het rondkijken in het voertuig vond de reparatiemonteur ook een probleem met de koelventilator en bestelde dat onderdeel ook. Deze reparatiesaga gaat steeds verder de verkeerde kant op.
Wees dankbaar dat de jouwe onder garantie valt. De mijne niet. Onderzoek naar een collectieve rechtszaak.

Dus ik heb bedacht hoe ik het kon repareren, en het bleek dom eenvoudig te zijn. Ik heb een korte video geĂĽpload waarin de basis wordt getoond van hoe je het permanent (afkloppen) kunt repareren in minder dan 5 minuten zonder gereedschap. Ik heb zelfs het ACDelco-servicemanual voor 3 dagen gehuurd in de verwachting dat het een enorme beproeving zou worden, maar het was volledig overbodig voor deze reparatie. Het enige wat je nodig hebt is een punttang, een pincet of een metalen pen om de schakelaar te buigen, zoals te zien is in de video.

Mijn video laat het zien met het kleine beschermkapje er al af, omdat ik alles weer in elkaar heb gezet en ben vergeten het terug te plaatsen. Ik besloot een korte video te filmen terwijl ik dat kleine kapje terugplaatste, en het duurde in totaal 3 minuten, inclusief het pauzeren van de camera om het op zijn plaats te manoeuvreren. Na de reparatie zat ik daar en schakelde minstens 50 of 60 keer heen en weer, en het kwam nooit meer terug. Ik had nooit meer dan 8 of 10 keer kunnen schakelen zonder dat de foutmelding verscheen. Mijn vrouw rijdt er momenteel mee door de stad om boodschappen te doen, en het gaat helemaal goed.

Mijn video die de demontage laat zien en hoe je bij de schakelaar komt:

Een andere video die een betere beschrijving geeft van de defecte schakelaar:

Succes!

De dealer erkende het probleem (geen tegenstand dat het met tussenpozen optreedt - was voorbereid met foto's op de telefoon - maar niet nodig). Ze bestelden een nieuwe schakelmodule, onderdeelnummer 60006582 - een speciale bestelling zonder toezegging over de levering. Gegoogeld op het onderdeelnummer en hoewel de adviesprijs $140 is, verkopen de meeste plaatsen in de range van minder dan $100. Er zijn YouTube-video's over doe-het-zelf reparatie. De mijne valt nog onder de garantie. Ik denk dat ze contact met me zullen opnemen wanneer het binnenkomt en de unit zullen vervangen door dezelfde productie-unit en we zullen zien hoe lang dat duurt. Zal updaten.

Nou, de reparatietechnicus kon het probleem eindelijk reproduceren, maar nu is het schakelonderdeel landelijk niet op voorraad met geen ETA voor vervanging. Dus we moeten met de schakelknop rommelen terwijl we op parkeerplaatsen wachten voor de onbepaalde toekomst. Tijdens het rondkijken in het voertuig vond de reparatietechnicus ook een probleem met de koelventilator en bestelde dat onderdeel ook. Deze reparatiesaga gaat steeds verder de verkeerde kant op.
Nou, dit verklaart waarom ik niet ben gecontacteerd over het onderdeel. Dit wordt gewoon frustrerend als het je soms 5-10 minuten kost om gewoon uit je auto te komen. Kan het niet inruilen voor iets met de huidige rentetarieven, dus een beetje vast.

Nou, dit verklaart waarom ik niet ben benaderd over het onderdeel. Dit wordt gewoon frustrerend als het je soms 5-10 minuten kost om gewoon uit je auto te komen. Kan het niet inruilen voor iets met de huidige rentetarieven, dus een beetje vast.
Gm weet al 10 jaar van dit probleem zonder oplossing. Gm is waardeloos.

Wauw, nog iemand? Reageer alsjeblieft als iemand dit ziet. Als dit niet wordt opgelost, hoe kunnen we dit dan bestrijden? Dit zou de tweede poging zijn om dit op te lossen zodra mijn onderdeel binnenkomt. Ik houd mijn adem niet in totdat het probleem is opgelost.
Mijn dochter heeft een '22 Trailblazer en dit probleem is net begonnen. Bij 44.xxx mijl denk ik niet dat het onder de garantie valt, maar als dit een veelvoorkomend probleem is, zou GM zeker een terugroepactie moeten uitvaardigen. Het is op zijn zachtst gezegd erg frustrerend. We hebben een afspraak gepland voor volgende week om ernaar te laten kijken.

Mijn dochter heeft een '22 trailblazer en dit probleem is net begonnen. Bij 44.xxx mijl denk ik niet dat het onder de garantie valt, maar als dit een veelvoorkomend probleem is, zou GM zeker een terugroepactie moeten uitvaardigen. Het is op zijn zachtst gezegd erg frustrerend. We hebben een afspraak gepland voor volgende week om ernaar te laten kijken.
Het spijt me dat te horen. De mijne begon 60 mijl onder garantie, maar deed het niet bij de dealer. Ze documenteerden het en zeiden dat ze met me zouden samenwerken. GM heeft dit probleem al bijna 10 jaar bij andere auto's. Twee jaar geleden werd een class action suit geschikt. Nogmaals, makkelijker om uit te betalen dan een terugroepactie te doen. 9 van de 10 keer, als dit mij overkomt, beweeg ik de kleine hendel op de versnellingspook als ik in de parkeerstand sta. Ik zie een snel bericht van de applicatiesoftware en dan is het OK. Ik zie nooit het bericht 'verschuiven naar parkeren' als ik iets op de achterbank heb. Ik zie het bericht 'controleer de achterbank', maar nooit 'verschuiven naar parkeren'. Ik weet niet wat ik moet denken. Houd ons op de hoogte. Ik ga gewoon nog een jaar met mijn probleem leven voordat ik deze auto dump.

Allerlei leuke kleine problemen met deze dingen, hè. Het lijkt erop dat ik blij mag zijn dat ik mezelf toch overgehaald heb om voor de 10-jarige Major Guard te gaan. (Ik zal de 100k nooit eerder halen. Ik zit gemiddeld op ~7k/jaar, in het slechtste geval.)

Allerlei leuke kleine problemen met deze dingen, hè. Het lijkt erop dat ik blij ben dat ik mezelf toch overtuigd heb van de 10-jarige Major Guard. (Ik zal de 100.000 nooit bereiken voor die tijd. Ik rijd gemiddeld ~7.000/jaar, in het slechtste geval.)
Ik heb GM hierover gebeld en ze zeggen hetzelfde als de dealer. Ze kunnen het probleem pas diagnosticeren als de melding "schakelen naar parkeren" op het dashboard verschijnt wanneer ik het breng. Had al een transmissie vervangen bij 31.000 mijl, een ander probleem

Ik heb GM hierover gebeld en ze zeggen hetzelfde als de dealer. Ze kunnen het probleem pas diagnosticeren als de melding "schakelen naar parkeren" op het dashboard verschijnt wanneer ik hem breng. Heb al een versnellingsbak vervangen bij 31.000 mijl, een ander probleem
Wat was er mis met de versnellingsbak? Heeft u een riemaangedreven versnellingsbak in plaats van tandwielen?

Vorige week heeft de dealer het "vermoedelijk" gerepareerd. Geen problemen tot vandaag! Het is net weer aangegaan! Heeft iemand anders dit probleem gehad? Ken alleen mij en de persoon die dit bericht heeft gemaakt?
Dit is al ongeveer 4 maanden aan de hand op mijn 22 Trailblazer. Ik ging van het houden van de auto naar er totaal gefrustreerd door zijn. Het is ook compleet willekeurig. Het gebeurt een week lang ELKE KEER als ik het voertuig uitzet en dan helemaal niet een maand lang. Maar het is absoluut ellendig als het gebeurt. De dealer heeft HELEMAAL NIET geholpen.

Ik heb 22 Trailblazer met ongeveer 39500 mijl, de mijne begon met de shift to park op het dashboard. Heeft iemand anders een bevroren achterrem? Mijn 22 Trailblazer heeft vanaf het moment dat ik hem kreeg een geluid gemaakt alsof er een steen of iets in de band zat, alsof het de remblokken schraapte. De laatste keer dat ik service had, wilden ze dat ik $45 betaalde om mijn remmen te laten reinigen (omdat ik ze vertelde dat het dat niet was). Ik heb laatst naar mijn remschijven gekeken en jawel, een van mijn achterremschijven heeft groeven, de andere 3 zijn in orde. Is dit een 🍋-auto, want ik begin het echt te voelen?

Heb een 21 Trailblazer RS, met 43k mijl, kocht hem in 22 toen hij bijna 30k mijl had. Geen eerdere kennis of deze auto het probleem al eerder heeft gehad of niet. Schakelen naar parkeren begon op 11 augustus, bracht hem een paar dagen later weg. De dealer kon vaststellen dat er een defect onderdeel van de vloerschakelaar was. Onderdeel is besteld. Had geen probleem met het bericht voor ongeveer een week nadat ik hem naar de dealer had gebracht, maar het begon opnieuw. Kon het bewegen/schudden om het daadwerkelijk te registreren dat het in de parkeerstand stond. Soms doet hij het één keer en zijn we klaar, andere keren kan het een half dozijn keer duren voordat het registreert. Nog steeds geen idee wanneer ik het onderdeel krijg, vooral nu GM in staking is. Ik kan niet uitleggen hoe zat ik dit ben, ik wil gewoon mijn auto terug.

61 - 80 of 174 Posts