Postanowiłem dzisiaj zrobić pierwszą wymianę oleju w moim RS z silnikiem 1.3T, który ma teraz 3500 mil.
Silnik 1.3T wymaga 4,8 kwarty oleju syntetycznego 0W/20 Dexos oraz filtra oleju GM/AC Delco PF66 lub UPF66R. K&N produkuje również filtr oleju do 1.3T, numer części HP-1021. Jeśli masz silnik 1.2T, olej to 5W/30 i wymaga również innego filtra. Kupiłem olej Royal Purple, ponieważ jest wyższej jakości niż większość olejów, ale polecam również Mobil 1, który jest fabrycznym napełnieniem w większości GM.
Zdjąłem całą plastikową osłonę przeciwbryzgową, żeby zrobić kilka zdjęć, ale jest klapka dostępu, którą łatwiej zdjąć podczas wymiany oleju.
Jeśli zdejmujesz całą osłonę, jest to (13) śrub 7 mm i (3) plastikowe nity wielokrotnego użytku, które trzymają osłonę na miejscu. Mniejszy panel dostępu to tylko (3) śruby 7 mm.
Korek spustowy ma konstrukcję blokady/odblokowania obrotowego z dużym o-ringiem, więc nie wymaga specyfikacji momentu obrotowego. Korek wymaga klucza imbusowego 8 mm i znajduje się na plastikowej misce olejowej. Jeśli chcesz mieć pod ręką zapasowy korek spustowy oleju, numer części GM to 55498782.
Pierwsza zalecana wymiana oleju jest przy 7500 milach, ale po zaledwie 3600 milach olej był bardzo ciemny, co przewidywałem dla oleju docierającego, więc nie czekaj 7500 mil, lol.
Czyszczę również czujnik MAF podczas wymiany oleju. Jeśli zdecydujesz się to zrobić, musisz usunąć (2) śruby torx T20 i użyć środka czyszczącego CRC MAF.
Jedno ostrzeżenie! Podczas napełniania nowym olejem otwór wlewowy ma mały odpływ do silnika, więc wlewaj olej powoli, w przeciwnym razie przeleje się i rozleje.
Oto kilka losowych zdjęć, które zrobiłem, gdy byłem pod spodem.
Fajny system lokalizacji tylnej osi Watts Link, który utrzymuje tylną oś prawidłowo wyśrodkowaną.
Układ wydechowy.
Jedną z rzeczy, które uznałem za interesujące, było to, że elektryczny hamulec postojowy blokuje przednie koła, a nie tylne, jak w większości pojazdów.
Silnik 1.3T wymaga 4,8 kwarty oleju syntetycznego 0W/20 Dexos oraz filtra oleju GM/AC Delco PF66 lub UPF66R. K&N produkuje również filtr oleju do 1.3T, numer części HP-1021. Jeśli masz silnik 1.2T, olej to 5W/30 i wymaga również innego filtra. Kupiłem olej Royal Purple, ponieważ jest wyższej jakości niż większość olejów, ale polecam również Mobil 1, który jest fabrycznym napełnieniem w większości GM.
Zdjąłem całą plastikową osłonę przeciwbryzgową, żeby zrobić kilka zdjęć, ale jest klapka dostępu, którą łatwiej zdjąć podczas wymiany oleju.
Jeśli zdejmujesz całą osłonę, jest to (13) śrub 7 mm i (3) plastikowe nity wielokrotnego użytku, które trzymają osłonę na miejscu. Mniejszy panel dostępu to tylko (3) śruby 7 mm.
Korek spustowy ma konstrukcję blokady/odblokowania obrotowego z dużym o-ringiem, więc nie wymaga specyfikacji momentu obrotowego. Korek wymaga klucza imbusowego 8 mm i znajduje się na plastikowej misce olejowej. Jeśli chcesz mieć pod ręką zapasowy korek spustowy oleju, numer części GM to 55498782.
Pierwsza zalecana wymiana oleju jest przy 7500 milach, ale po zaledwie 3600 milach olej był bardzo ciemny, co przewidywałem dla oleju docierającego, więc nie czekaj 7500 mil, lol.
Czyszczę również czujnik MAF podczas wymiany oleju. Jeśli zdecydujesz się to zrobić, musisz usunąć (2) śruby torx T20 i użyć środka czyszczącego CRC MAF.
Jedno ostrzeżenie! Podczas napełniania nowym olejem otwór wlewowy ma mały odpływ do silnika, więc wlewaj olej powoli, w przeciwnym razie przeleje się i rozleje.
Oto kilka losowych zdjęć, które zrobiłem, gdy byłem pod spodem.
Fajny system lokalizacji tylnej osi Watts Link, który utrzymuje tylną oś prawidłowo wyśrodkowaną.
Układ wydechowy.
Jedną z rzeczy, które uznałem za interesujące, było to, że elektryczny hamulec postojowy blokuje przednie koła, a nie tylne, jak w większości pojazdów.