Trailblazer Forum banner
61 - 79 of 88 Posts
Zdecydowałem się dziś na pierwszą wymianę oleju w moim RS z silnikiem 1.3T, który ma teraz 3500 mil.

Silnik 1.3T wymaga 4,8 kwarty oleju syntetycznego 0W/20 Dexos oraz filtra oleju GM/AC Delco PF66 lub UPF66R. K&N produkuje również filtr oleju do 1.3T, numer części HP-1021. Jeśli masz silnik 1.2T, olej to 5W/30 i wymaga również innego filtra. Kupiłem olej Royal Purple, ponieważ jest wyższej jakości niż większość olejów, ale polecam również Mobil 1, który jest fabrycznym napełnieniem w większości GM.
View attachment 273

Zdjąłem całą plastikową osłonę przeciwbryzgową, żeby zrobić kilka zdjęć, ale jest klapka dostępu, którą łatwiej zdjąć przy wymianie oleju.

Jeśli zdejmiesz całą osłonę, to (13) śrub 7 mm i (3) plastikowe nity wielokrotnego użytku, które trzymają osłonę na miejscu. Mniejszy panel dostępu to tylko (3) śruby 7 mm.

Korek spustowy to konstrukcja typu obróć/zablokuj z dużą uszczelką typu o-ring, więc nie wymaga specyfikacji momentu obrotowego. Korek wymaga klucza imbusowego 8 mm i znajduje się na plastikowej misce olejowej. Jeśli chcesz mieć zapasowy korek spustowy, numer części GM to 55498782.
View attachment 270

View attachment 271

View attachment 272

View attachment 902

Pierwsza zalecana wymiana oleju jest przy 7500 milach, ale po zaledwie 3600 milach olej był bardzo ciemny, co przewidywałem dla oleju docierającego, więc nie czekaj 7500 mil, lol.

Czyszczę również czujnik MAF podczas wymiany oleju. Jeśli zdecydujesz się to zrobić, musisz usunąć (2) śruby torx T20 i użyć środka czyszczącego CRC MAF.

Jedno ostrzeżenie! Podczas napełniania nowym olejem otwór wlewowy ma mały odpływ do silnika, więc wlewaj olej powoli, bo się przeleje i rozleje.

Oto kilka losowych zdjęć, które zrobiłem, gdy byłem pod spodem.

Fajny system lokalizacji tylnej osi Watts Link, który utrzymuje tylną oś prawidłowo wyśrodkowaną.
View attachment 274

Układ wydechowy.
View attachment 275

View attachment 276

View attachment 277

View attachment 278

Jedną z rzeczy, które uznałem za interesujące, było to, że elektryczny hamulec postojowy blokuje przednie koła, a nie tylne, jak w większości pojazdów.
To takie czyste, bracie.
 
Właśnie wymieniłem olej i filtr w moim Activ 2023. Miał 3632 mil. Usunąłem osłonę pod silnikiem przed spuszczeniem oleju i wymianą filtra. Ogólnie rzecz biorąc, dość prosta praca do wykonania. Niezbyt szalony na punkcie plastikowej miski olejowej. Wymieniłem filtr na Fram. Używam filtrów Fram od lat. Po prostu moje preferencje. Użyłem jak zwykle oleju syntetycznego. Na pewno zdobędę jedną lub dwie zapasowe korki oleju, żeby mieć je pod ręką.
 
Discussion starter · #66 ·
Czy samodzielna wymiana oleju nie spowoduje utraty gwarancji? Zawsze tak słyszałem.
Nie jestem pewien, skąd to słyszałeś, ale to całkowita nieprawda. Serwisuję mojego 23 Corvette bez problemów z gwarancją, tak jak 15 poprzednich pojazdów, które posiadałem, a które w pewnym momencie były objęte gwarancją. Dopóki używasz właściwego oleju i filtra, nie będziesz miał żadnych problemów.
 
Nie jestem pewien, skąd to słyszałeś, ale to całkowita nieprawda. Serwisuję swojego 23 Corvette bez problemów z gwarancją, tak jak 15 poprzednich pojazdów, które posiadałem, a które w pewnym momencie były objęte gwarancją. Dopóki używasz właściwego oleju i filtra, nie będziesz miał żadnych problemów.
Prawdopodobnie słyszałeś to od dealera w pewnym momencie. Dobrze wiedzieć! Dzięki za informację.
 
Właśnie wymieniłem olej i filtr w moim Activ 2023. Miał 3632 mil. Usunąłem osłonę podwozia przed spuszczeniem oleju i wymianą filtra. Całkiem prosta robota do wykonania. Niezbyt szalony na punkcie plastikowej miski olejowej. Wymieniłem filtr na Fram. Używam filtrów Fram od lat. Po prostu moje preferencje. Użyłem syntetycznego oleju jak zwykle. Zdecydowanie kupię jedną lub dwie zapasowe wtyczki oleju, żeby mieć je pod ręką.
Czy samodzielna wymiana oleju nie spowoduje utraty gwarancji? Zawsze słyszałem, że tak.
Nie. Zachowaj datę, przebieg i paragon z prawidłowego użytego oleju.
Wymieniam olej sam w AWD RS.
Bułka z masłem. Filtr PF66 czasami trudno znaleźć.
Kupiłem filtr u lokalnego dealera Cadillaca.
 
Nie jestem pewien, czy to już zostało wspomniane, ale dowiedziałem się dzisiaj, że dobry, stary Fram produkuje teraz filtr pasujący do naszych turbosprężarek 1.3l. Fram ultra syntetyczny numer części XG12447
 
Zdecydowałem się dziś na pierwszą wymianę oleju w moim RS z silnikiem 1.3T, który ma teraz 3500 mil.

Silnik 1.3T wymaga 4,8 kwarty oleju syntetycznego 0W/20 Dexos i filtra oleju GM/AC Delco PF66 lub UPF66R. K&N produkuje również filtr oleju do silnika 1.3T, numer części HP-1021. Jeśli masz silnik 1.2T, olej to 5W/30 i wymaga również innego filtra. Kupiłem olej Royal Purple, ponieważ jest wyższej jakości niż większość olejów, ale polecam również Mobil 1, który jest fabrycznym napełnieniem w większości GM.
View attachment 273

Zdjąłem całą plastikową osłonę przeciwbryzgową, aby zrobić kilka zdjęć, ale jest drzwiczki dostępu, które łatwiej zdjąć do wymiany oleju.

Jeśli zdejmiesz całą osłonę, jest to (13) śrub 7 mm i (3) plastikowe nity wielokrotnego użytku, które utrzymują osłonę na miejscu. Mniejszy panel dostępu to tylko (3) śruby 7 mm.

Korek spustowy ma konstrukcję typu twist lock/unlock z dużym o-ringiem, więc nie wymaga specyfikacji momentu obrotowego. Korek wymaga klucza imbusowego 8 mm i znajduje się na plastikowej misce olejowej. Jeśli chcesz mieć pod ręką zapasowy korek spustowy oleju, numer części GM to 55498782.
View attachment 270

View attachment 271

View attachment 272

View attachment 902

Pierwsza zalecana wymiana oleju jest przy 7500 milach, ale po zaledwie 3600 milach olej był bardzo ciemny, czego się spodziewałem po oleju docierającym, więc nie czekaj 7500 mil, lol.

Czyszczę również czujnik MAF podczas wymiany oleju. Jeśli zdecydujesz się to zrobić, musisz usunąć (2) śruby torx T20 i użyć środka czyszczącego CRC MAF.

Jedno słowo przestrogi! Podczas napełniania nowym olejem otwór wlewowy ma mały odpływ do silnika, więc wlewaj olej powoli, w przeciwnym razie przeleje się i rozleje.

Oto kilka losowych zdjęć, które zrobiłem, gdy byłem pod spodem.

Fajny system lokalizacji tylnej osi Watts Link, który utrzymuje tylną oś prawidłowo wyśrodkowaną.
View attachment 274

Układ wydechowy.
View attachment 275

View attachment 276

View attachment 277

View attachment 278

Jedną z rzeczy, które uznałem za interesujące, było to, że elektryczny hamulec postojowy blokuje przednie koła, a nie tylne, jak w większości pojazdów.
Cześć. Powiedz mi proszę numer części oleju. Royal Purple 51020 Olej silnikowy syntetyczny o wysokiej wydajności SAE 0W-20 z licencją API
 
Discussion starter · #72 · (Edited)
Zdecydowałem się dziś na pierwszą wymianę oleju w moim RS z silnikiem 1.3T, który ma teraz 3500 mil.

Silnik 1.3T wymaga 4,8 kwarty oleju syntetycznego 0W/20 Dexos oraz filtra oleju GM/AC Delco PF66 lub UPF66R. K&N produkuje również filtr oleju do 1.3T, numer części HP-1021. Jeśli masz silnik 1.2T, olej to 5W/30 i wymaga również innego filtra. Kupiłem olej Royal Purple, ponieważ jest wyższej jakości niż większość olejów, ale polecam również Mobil 1, który jest fabrycznym napełnieniem w większości GM.
View attachment 273

Zdjąłem całą plastikową osłonę przeciwbryzgową, aby zrobić kilka zdjęć, ale jest klapka dostępu, którą łatwiej zdjąć do wymiany oleju.

Jeśli usuniesz całą osłonę, to (13) śrub 7 mm i (3) plastikowe nity wielokrotnego użytku, które utrzymują osłonę na miejscu. Mniejszy panel dostępu to tylko (3) śruby 7 mm.

Korek spustowy to konstrukcja typu twist lock/unlock z dużym o-ringiem, więc nie wymaga specyfikacji momentu obrotowego. Korek wymaga klucza imbusowego 8 mm i znajduje się na plastikowej misce olejowej. Jeśli chcesz mieć pod ręką zapasowy korek spustowy oleju, numer części GM to 55498782.
View attachment 270

View attachment 271

View attachment 272

View attachment 902

Pierwsza zalecana wymiana oleju to 7500 mil, ale po zaledwie 3600 mil olej był bardzo ciemny, co, jak przypuszczałem, było olejem do docierania, więc nie czekaj 7500 mil, lol.

Czyszczę również czujnik MAF podczas wymiany oleju. Jeśli zdecydujesz się to zrobić, musisz usunąć (2) śruby torx T20 i użyć środka czyszczącego CRC MAF.

Jedno słowo przestrogi! Podczas napełniania nowym olejem otwór wlewowy ma mały odpływ do silnika, więc wlewaj olej powoli, w przeciwnym razie przeleje się i rozleje.

Oto kilka losowych zdjęć, które zrobiłem, gdy byłem pod spodem.

Fajny system lokalizacji tylnej osi Watts Link, który utrzymuje tylną oś prawidłowo wyśrodkowaną.
View attachment 274

Układ wydechowy.
View attachment 275

View attachment 276

View attachment 277

View attachment 278

Jedną z rzeczy, które uznałem za interesujące, było to, że elektryczny hamulec postojowy blokuje przednie koła, a nie tylne, jak w większości pojazdów.
Zdecydowałem się dziś na pierwszą wymianę oleju w moim RS z silnikiem 1.3T, który ma teraz 3500 mil.

Silnik 1.3T wymaga 4,8 kwarty oleju syntetycznego 0W/20 Dexos oraz filtra oleju GM/AC Delco PF66 lub UPF66R. K&N produkuje również filtr oleju do 1.3T, numer części HP-1021. Jeśli masz silnik 1.2T, olej to 5W/30 i wymaga również innego filtra. Kupiłem olej Royal Purple, ponieważ jest wyższej jakości niż większość olejów, ale polecam również Mobil 1, który jest fabrycznym napełnieniem w większości GM.
View attachment 273

Zdjąłem całą plastikową osłonę przeciwbryzgową, aby zrobić kilka zdjęć, ale jest klapka dostępu, którą łatwiej zdjąć do wymiany oleju.

Jeśli usuniesz całą osłonę, to (13) śrub 7 mm i (3) plastikowe nity wielokrotnego użytku, które utrzymują osłonę na miejscu. Mniejszy panel dostępu to tylko (3) śruby 7 mm.

Korek spustowy to konstrukcja typu twist lock/unlock z dużym o-ringiem, więc nie wymaga specyfikacji momentu obrotowego. Korek wymaga klucza imbusowego 8 mm i znajduje się na plastikowej misce olejowej. Jeśli chcesz mieć pod ręką zapasowy korek spustowy oleju, numer części GM to 55498782.
View attachment 270

View attachment 271

View attachment 272

View attachment 902

Pierwsza zalecana wymiana oleju to 7500 mil, ale po zaledwie 3600 mil olej był bardzo ciemny, co, jak przypuszczałem, było olejem do docierania, więc nie czekaj 7500 mil, lol.

Czyszczę również czujnik MAF podczas wymiany oleju. Jeśli zdecydujesz się to zrobić, musisz usunąć (2) śruby torx T20 i użyć środka czyszczącego CRC MAF.

Jedno słowo przestrogi! Podczas napełniania nowym olejem otwór wlewowy ma mały odpływ do silnika, więc wlewaj olej powoli, w przeciwnym razie przeleje się i rozleje.

Oto kilka losowych zdjęć, które zrobiłem, gdy byłem pod spodem.

Fajny system lokalizacji tylnej osi Watts Link, który utrzymuje tylną oś prawidłowo wyśrodkowaną.
View attachment 274

Układ wydechowy.
View attachment 275

View attachment 276

View attachment 277

View attachment 278

Jedną z rzeczy, które uznałem za interesujące, było to, że elektryczny hamulec postojowy blokuje przednie koła, a nie tylne, jak w większości pojazdów.
Numer części ROY51020. To jest kanister 5 kwart i 1.3 potrzebuje 4,8 kwarty.

Royal Purple 0w20 5 kwart (Walmart)
Nie znalazłem części pod tym numerem. Może powinna być cyfrowa nazwa? Na przykład jako GM-19391402
 
Discussion starter · #74 ·
Sprawdziłem stronę producenta i nie widziałem numeru części, tylko numery części specyficzne dla sprzedawców. Może strona RP ma go gdzieś wymienionego?
 
Discussion starter · #75 ·
Zgodnie z ich stroną internetową, dzbanek 5-kwartowy ma numer 51020, a butelki 1-kwartowe mają numer 01020.
 
Zdecydowałem się dziś na pierwszą wymianę oleju w moim RS z silnikiem 1.3T, który ma teraz 3500 mil.

Silnik 1.3T wymaga 4,8 kwarty oleju syntetycznego 0W/20 Dexos oraz filtra oleju GM/AC Delco PF66 lub UPF66R. K&N produkuje również filtr oleju do 1.3T, numer części HP-1021. Jeśli masz silnik 1.2T, olej to 5W/30 i wymaga również innego filtra. Kupiłem olej Royal Purple, ponieważ jest wyższej jakości niż większość olejów, ale polecam również Mobil 1, który jest fabrycznym napełnieniem w większości GM.
View attachment 273

Zdjąłem całą plastikową osłonę przeciwbryzgową, aby zrobić kilka zdjęć, ale jest klapka dostępu, którą łatwiej zdjąć podczas wymiany oleju.

Jeśli zdejmiesz całą osłonę, jest to (13) śrub 7 mm i (3) plastikowe, wielokrotnego użytku nity, które utrzymują osłonę na miejscu. Mniejszy panel dostępu to tylko (3) śruby 7 mm.

Korek spustowy to konstrukcja z blokadą skrętną z dużym o-ringiem, więc nie wymaga specyfikacji momentu obrotowego. Korek wymaga klucza imbusowego 8 mm i znajduje się na plastikowej misce olejowej. Jeśli chcesz mieć pod ręką zapasowy korek spustowy oleju, numer części GM to 55498782.
View attachment 270

View attachment 271

View attachment 272

View attachment 902

Pierwsza zalecana wymiana oleju jest przy 7500 milach, ale po zaledwie 3600 milach olej był bardzo ciemny, czego się spodziewałem po oleju docierającym, więc nie czekaj 7500 mil, lol.

Czyszczę również czujnik MAF podczas wymiany oleju. Jeśli zdecydujesz się to zrobić, musisz usunąć (2) śruby torx T20 i użyć środka czyszczącego CRC MAF.

Jedno słowo przestrogi! Podczas napełniania nowym olejem otwór wlewowy ma mały odpływ do silnika, więc wlewaj olej powoli, w przeciwnym razie przeleje się i rozleje.

Oto kilka losowych zdjęć, które zrobiłem, gdy byłem pod spodem.

Fajny system lokalizacji tylnej osi Watts Link, który utrzymuje tylną oś prawidłowo wyśrodkowaną.
View attachment 274

Układ wydechowy.
View attachment 275

View attachment 276

View attachment 277

View attachment 278

Jedną z rzeczy, które uznałem za interesujące, było to, że elektryczny hamulec postojowy blokuje przednie koła, a nie tylne, jak w większości pojazdów.
Jeśli wskaźnik % na desce rozdzielczej został zresetowany lub poprzedni właściciel zapomniał go zresetować, czy będzie dokładny? Pytam, ponieważ kupiłem mojego Trailblazera i pokazywał 20% żywotności oleju. A teraz prosi o wymianę. Ktoś powiedział mi, że jest to licznik mil. Ktoś inny mówi, że to czujnik lepkości i będzie dokładny niezależnie od tego, kiedy został zresetowany. Zadzwoniłbym do dealera, ale komu ufałby dealerowi? Czy powinienem po prostu go wymienić, zresetować i zacząć od nowa, czy marnuję czas/pieniądze?
 
Discussion starter · #78 ·
Jeśli wskaźnik procentowy na desce rozdzielczej został zresetowany lub poprzedni właściciel zapomniał go zresetować, czy będzie dokładny? Pytam, ponieważ kupiłem swojego Trailblazera i pokazywał 20% żywotności oleju. A teraz prosi o wymianę. Ktoś powiedział mi, że jest to licznik mil. Ktoś inny mówi, że to czujnik lepkości i będzie dokładny niezależnie od tego, kiedy został zresetowany. Zadzwoniłbym do serwisu, ale komu u licha można zaufać w serwisie? Czy powinienem po prostu go wymienić, zresetować i zacząć od nowa, czy marnuję czas/pieniądze?
Monitor żywotności oleju (OLM) używa algorytmu do określenia pozostałego procentu. Używa czasu, temperatury, przejechanych mil, obliczonego obciążenia silnika, obrotów na minutę itp. Jeśli kupiłeś nowego Trailblazera i nie jeździłeś nim przez rok, OLM i tak zejdzie do 0% tylko na podstawie czasu. Wymiany oleju to tanie ubezpieczenie, więc po prostu wymieniłbym olej i zresetował OLM w centrum informacji kierowcy (DIC).
 
Discussion starter · #80 ·
  • Like
Reactions: psnyder53
61 - 79 of 88 Posts