Trailblazer Forum banner

2024 LT AWD Transmissie

621 views 3 replies 3 participants last post by  zoltar_speaks  
#1 ·
We hadden afgelopen zondag een probleem met onze Trailblazer. Tijdens het rijden naar de winkel blokkeerde hij plotseling en stuurde ons bijna door de voorruit. Kon hem een parkeerplaats oprijden en hij bokte en het controlelampje ging branden. Hij wilde niet in de achteruit en merkte dat de R knipperde. Hebben hem naar de dealer laten slepen en dinsdagmiddag vertelde de serviceafdeling me dat de transmissie vervangen moest worden. De Trailblazer heeft pas 17.800 mijl op de teller. Kortom, we hadden er genoeg van en ruilden hem in voor een nieuwe 2025 Chevrolet Equinox LT AWD en namen onze nieuwe Equinox dezelfde avond nog mee naar huis.

#4 ·
Een Google-zoekopdracht naar transmissieproblemen van de 2024 Trailblazer leverde deze interessante samenvatting op: "Sommige 2024 Chevy Trailblazers met de 9-traps transmissie worden getroffen door een service-update vanwege een mogelijk probleem met interne transmissieonderdelen. Specifiek, de koppelingssteunplaat en/of zuigerborgringen voldoen mogelijk niet aan de specificaties. Dit probleem, geĂŻdentificeerd in Service Update N242446290, vereist vervanging van de koppelingszuigerbehuizing. Betrokken voertuigen, gemarkeerd als "Open" in het GM-systeem, moeten bij de dealer worden gehouden totdat de reparatie is voltooid. Dit is geen terugroepactie, maar getroffen voertuigen moeten bij de dealer worden gehouden totdat de reparatie is voltooid, aldus GM Authority." Tot nu toe heeft mijn 2024 TB RS AWD helemaal geen transmissieproblemen vertoond. De enige keer dat ik bijna door de voorruit werd geslingerd, was toen de ACC raar ging doen door het verliezen van verbindingen met de camera en plotseling op de remmen ging. Ik heb net 18.400 mijl gereden.